کد خبر : 26 تاریخ انتشار : شنبه 29 آگوست 2020 - 16:42

نقد و بررسی فیلم حصار Vivarium

نقد و بررسی فیلم حصار ( Vivarium ):محصول سال ۲۰۲۰ و از ۹۷ دقیقه تشکیل شده است. ایموگن پوتس در نقش جما، جسی ایزنبرگ در نقش تام و انا هاردویک به عنوان پسر و جاناتان آریس در نقش مارتین ،نقش آفرینی کرده اند.کارگردان لورکان فینگان  ،نویسنده (داستان) گرت شانلی- لورکان …

moviebannermaster vivarium 1024x576 نقد و بررسی فیلم حصار Vivarium

نقد و بررسی فیلم حصار ( Vivarium ):محصول سال ۲۰۲۰ و از ۹۷ دقیقه تشکیل شده است.
ایموگن پوتس در نقش جما، جسی ایزنبرگ در نقش تام و انا هاردویک به عنوان پسر و جاناتان آریس در نقش مارتین ،نقش آفرینی کرده اند.کارگردان لورکان فینگان  ،نویسنده (داستان) گرت شانلی- لورکان فینگان، نویسنده گرت شانلی, فیلمبردار مک گرگور,ویرایشگر تونی کرانستون و کریستیان آیدینز اندرسن به عنوان آهنگساز این فیل هنرنمایی نموده اند.

 

فیلم Vivarium درمورد زوجی جوان که به دنبال خانه ای رویایی پا به محله ای عجیب و غریب می گذارند، است.این زوج مجبور به نگهداری از کودکی می شوند، در اصل آن ها در ویواریومی (Vivarium) زندانی شده اند و مسئولیت بزرگ کردن پسری را که نمی شناسند بر عهده دارند.در ادامه داستان آن ها به ماهیت اصلی قضیه پی می برند و همه چیز آرام آرام فاش می گردد.

 

یکی از بزرگترین نقطه ضعف های فیلم حصار، یک نواخت بودن آن است.هرچند برخی این فیلم را پر از حرف های فلسفی می دانند اما آن قدر بیننده سردرگم می شود که تشخیص ژانر فیلم برایش دشوار و تا حدی غیر ممکن می گردد.بعد از پخش تریلر این فیلم بود که بسیاری از منتقدین متوجه این پیچیدگی در ژانر شده و برخی آن را ترسناک و گروهی آن را فیلمی کمدی پنداشته اند.

Culture Vivarium 003 1024x683 نقد و بررسی فیلم حصار Vivarium

نقش ها در این فیلم عمیق و چند بعدی هستند و سناریویی که نویسنده نگاشته تا حدی از نظر مخاطبان قابل قبول است اما همچنان این واقعیت که فیلم شروع خوبی داشته ولی در ادامه از کشمکش ، انگیزه و انرژی این فیلم کاسته شده است ،وجود دارد.
تام (Tom)و جما (Gemma)پس از دیدار با یک مشاور املاک به یوندر (Yonder)رانده و در آن جا رها می شوند.در حقیقت یک چشم انداز کامل و بسیار ناب از جامعه ای درهم و برهم است.در همه ی خانه های یوندر به رنگ سبز است ، همه ی حیاط خلوت ها مشابه یکدیگرند و هر ابری در آسمان همچون نقاشی ای مات می ماند.این زوج جوان سعی در فرار داشتند اما نتوانستند خروج یوندر(Yonder) را بیابند پس در خانه شماره ۹ مستقر شدند.(بدون هیچ آدرس خیابانی، احتمالا به همین دلیل است که همه چیز یکسان است.)به طور دوره ای بسته های مراقبتی ای دریافت می کنند که به طور مرتب بسته بندی شده اند و درون آن بسته ها اقلامی همچون استیک، تخم مرغ و قهوه وجود دارند.یکی از این جعبه ها شامل کودکی است که دستورالعملی در کنار جعبه اش نوشته شده ،بدین مضمون، * کودک را بزرگ کنید تا آزاد شوید. *

 

گذر زمان در یوندر(Yonder) کاملاً متفاوت است، مخصوصاً برای کودک بی نامِ تام (Tom)و جما(Gemma).کودک سریعتر از حد معمول رشد می کند ، او سوال هایی را که ارزش ناچیزی دارند می پرسد و…کودک در هنگامی که چیزی را می خواهد ، مانند مقدار بیشتری غلات صبحانه، فریاد می زند.

 

او همچنین گفت و گو های آن ها را طوطی وار تکرار می کند مثل کلمه اَه، که هر وقت تام(Tom) و جما(Gemma) با یکدیگر بحث می کنند بکار می برد.
این چنین کودکی خسته کننده و آزار دهنده است.در واقع همین مسئله در رابطه با استراتژی های ناامید کننده در مقابل تام و جما نیز صدق می کند.احساسات والدین جوان داستان در مورد کودک عجیب شان ،همچنان برایشان مبهم است.

 

news vivarium 1 1024x553 نقد و بررسی فیلم حصار Vivarium

اکثر صحنه های ویواریوم (Vivarium)کاملاً واضح اند.در یک صحنه درحال تماشای تام(Tom) در پشت میز صبحانه و در لحظه ای درحال تماشای سرفه های او هستیم.همچنین بینندگان تعداد زیادی سوال اساسی و گنگ دارند که هرگز جوابی به آن ها داده نشده ، زیرا تام (Tom)و جما (Gemma)زمان زیادی را برای گفت و گو درباره ی مشکلاتشان اختصاص نمی دهند.آیا قرار است این عدم نگاه به معنای چیزی باشد؟ گفتن آن دشوار است ، به خصوص با توجه به میزان تسلط ناپذیری بیشتر دیالوگ های فیلم ، مانند زمانی‌که جما با کمال تعجب به فرزندش می گوید * تو یک رمز و راز هستی و من قصد دارم تا تو را حل کنم *.این مسئله همچون رویایی است که به همراه انواعی مختلف از تصاویر متحرک در ذهن شماست ، اما هیچ کس دیگری نمی تواند آن ها را ببیند.

 

هر لحظه ویواریوم یک کنسرت ناامید کننده است ، زیرا هیچ استعاره و تصویری را ارائه نمی دهد. این قضیه شما را به فکر فرو می برد که ازدواج زندان است، والدین کلاهبردارند، خانه نوعی دام است و شما احتمالاً به تنهایی خواهید مرد ،آن هم بدون اینکه میراثی داشته باشید.اما چه کسی اهمیت می دهد ؟

ویواریوم(Vivarium) معادل فیلم ترسناک قوطی های سوپ است.تولید آسان – ساده و ساده تر

دسته بندی : نقد ، نقد و بررسی بازدید 6,732 بار
دیدگاهتان را بنویسید

خوره فیلم در تاریخ 28 سپتامبر 2021 گفته : پاسخ دهید

سمی ترین فیلم سال ۲۰۲۰😐💜

استالکر در تاریخ 5 آوریل 2024 گفته : پاسخ دهید

وقتی یه حیوون میشه فیلمساز،کارگردان و نویسنده🤦🏻